Teydeb 1701 ar-ge proje değerlendirme ve izleme çağrısı bilgilendirme webinarı...
Üyelerin müracaatlarına istinaden ihracat, ithalat, gümrük, vergi ve teşvik mevzuatlarının uygulanmasında ilgili kurumlarca talep edilen konulara yönelik incelemeler ile kamu kurumlarından Adana Sanayi Odası’na intikal eden araştırma ve inceleme konularını karşılamak üzere odamız eksperleri tarafından firma işyerinde veya gümrük bölgelerinde yerinde yapılan incelemeler ve beyan edilen belgeler üzerinde araştırmalar neticesinde düzenlenen raporlardır.
Söz konusu ekspertiz raporları düzenlenmesinin yasal dayanağı aşağıda belirtilmektedir.
Bilirkişi ve eksper raporları ile kapasite raporlarını kapsamaktadır
Firmalarımızın ihtiyaç duyduğu konularda ekspertiz raporunun hazırlanabilmesi için firma yetkilisi/yetkilileri tarafından imzalı bir dilekçenin odamıza elden, faks veya mail ile ulaşıp evrak kaydına girmesi ile süreç başlar ve en kısa sürede ilgili eksper veya eksperlerin görevlendirilmesi ile süreç devam eder.
Yerinde yapılan incelemeler sonucunda düzenlenen ekspertiz raporları ilgili firmalara bir nüsha teslim edilerek süreç sonlandırılır.
Geçici İthalat Ekspertizleri
Söz konusu ekspertiz raporları müracaatında aranacak belgeler:
1. Müracaat dilekçesi (Firma kaşeli-imzalı)
2. Geçici ithalata esas olan ve gümrük idarelerince düzenlenen İzin Formu fotokopisi
3. İthalata ilişkin gümrük beyannamesi fotokopisi
4. İthalata ilişkin fatura fotokopisi
Geçici İhracat Ekspertizleri
Gümrük mevzuatı gereğince yurt dışına tamir, kalibrasyon veya herhangi bir işlem görmek için geçici olarak ihraç edilecek olan eşyalar ile Gümrük mevzuatı gereğince ithal edilmiş ancak istenilen evsafta olmaması veya bir başka nedenden dolayı mahrece iade edilecek olan eşyalara ilişkin olarak düzenlenen ekspertiz raporlarıdır.
Gemlik gümrüklerinden çıkış yapılacak olan tüm eşyalar için Odalar nezdinde sadece Gemlik Ticaret ve Sanayi Odası’ndan rapor alınması gerekmektedir.
Söz konusu ekspertiz raporları müracaatında aranacak belgeler:
1. Müracaat dilekçesi (Firma kaşeli-imzalı)
2. İthalata ilişkin gümrük beyannamesi fotokopisi (İthal edilmiş bir eşya ise)
3. İthalata ilişkin fatura fotokopisi (İthal edilmiş bir eşya ise)
4. İç piyasa alış fatura fotokopisi (iç piyasadan alınmış bir eşya ise)
5. İhracat işlemine ilişkin fatura (Düzenlenmişse)
Dahilde İşleme İzin Belgeleri
Gerekli Evraklar:
Söz konusu ekspertiz raporları müracaatında aranacak belgeler:
Gümrük Ekspertizleri
Söz konusu ekspertiz raporları müracaatında aranacak belgeler:
Fiili Tüketim Belgeleri
Tahsise tabi ürünlerin, belirli bir döneme ait tüketim miktarlarının belirlenmesi amacıyla, talep edilen döneme ait fiili üretim ve tüketim miktarlarını gösteren ekspertiz raporlarıdır.
Söz konusu ekspertiz raporları müracaatında aranacak belgeler:
Fire Raporları ve Zaiyat Oranları Tespiti
Üyelerin imalatlarında meydana gelen fire oranlarının tespitine yönelik olarak düzenlenen fire raporları, üyemiz firmaların yazılı talebi üzerine, görevlendirilen ekspertiz heyetince firma işyerinde yapılan inceleme sonucu, ilgili Meslek Komitesinin görüşü ve gerektiğinde Yönetim Kurulu kararı alınarak düzenlenmektedir.
Söz konusu ekspertiz raporları müracaatında aranacak belgeler:
Detaylı bilgi için;
Zahide TOPRAK
Sanayi Hizmetleri Memuru
ADANA SANAYİ ODASI
Telefon : (0 322) 436 63 63 - 112
E-Posta : zahidetoprak@adaso.org.tr
© 2021, Adana Sanayi Odası. Tüm Hakları Saklıdır.