İdari ve Mali Hizmetler


GÖREV TANIMI

Mali işler, Personel Hizmetleri ve Mesleki Eğitim Faaliyetleri, söz konusu bölümlerin gerçekleştirildiği birimlerin etkin ve verimli bir şekilde koordineli olarak çalışmasını sağlar.

GÖREV VE SORUMLULUKLAR

  1. Oda muhasebe ve finans bakımı bakımlarıyla ilgili periyodik raporlamaların eksiksiz ve zamanlı olarak yerine getirilmesini sağlar.
  2. Tahsil, Tediye, Mahsup, Alındı ??Makbuzu, Ödeme Makbuzu, Kasa Raporu düzenlemek ve dosyalamak, pos makinesi ile tahsilat yapmak,
  3. Tahsilat ve ödemeler vb. Mali rapor dosyası,
  4. Günlük satın alma talep formlarını düzenlemek
  5. Faturaları ve talimatları Oda sayman üyesi ve Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı birliğina sunmak, gerekli imzaları almak, bu kasa raporları ve mahsup eklerine ait dosyaları düzenli olarak dosyalamak,
  6. Kasadan veya bankadan yapılacak ödemeleri ve talimatların saklanması, dosyalanması ve saklanması,
  7. Oda gelirlerinin tahakkuk ettirilip tahsil edilmesini sağlamak,
  8. Kapasite ve Ekspertiz Raporlarından alınan Eksper Ücretleri bordrosunu kitaplaştırın,
  9. Demirbaş kayıtlarını tutmak ve zimmetlemek.
  10. Birime ait evraklar, TOBB Muamelat Yönetmeliğinin 8.Bölüm/72-73-74. bölümlere göre arşivler ve yasal süreler hakkında yönetim kuruluna bilgi sunar.
  11. Üyelerin yardım ödemelerini takip etmek, ödeme yapmayan adresi geçerli üyeler sürekli aramak borçlarını tahsil etmek
  12. Oda finans, muhasebe ve satın alma hizmetleri tam ve zamanında ilgili mevzuatlara (kanun, yönetmelik, tebliğler) uygun olarak eksiksiz bir şekilde yürütülür,
  13. Muhasebe kayıtlarını eksiksiz olarak tutmak, üst yönetim talebini raporlama yeterliliğini eksiksiz olarak eksiksiz hazırlayarak sunmak,
  14. Oda mali mevzuat mevzuata ve üst yönetimin yönlendirmesine uygun olarak en etkin ve verimli şekilde değerlendirilmesini sağlamak,
  15. Oda tarafından yapılan muhtelif anlaşma, sözleşme ve protokollerle ilgili Oda danışmanları (Hukuk Müşaviri, Çalışma Müşaviri, İş Sağlığı ve Güvenliği ve Mali Müşavir) ile uyumlu olarak sözleşmeler dosyası, onaya sunmak, süresi biten sözleşmeleri Genel Sekreter onayından sonra yenilemek,
  16. Her ay düzenli olarak Hesap İnceleme Komisyonunu bölümlerini düzenler, toplanan kararları ve tutanakları hesap inceleme komisyonu karar defterine işlemek ve meclis karar defterine işlemek üzere Yazı İşleri Birimine teslim etmek,
  17. Oda bütçesi hazırlık departmanı İdari-Mali Hizmetler ve Mesleki Eğitim Birimi sorumlusu gözetiminde yapmak,
  18. TOBB Akreditasyon Sisteminin oda içeriğinde etkin olanların kapsamında verilen görevleri yerine getirir.
  19. Oda gelirlerinin tahsilatını sağlamak amacıyla sicil birimi ile uyumlu olarak Üyelerin yardım ödemelerini takip etmek, ödeme yapmayan üyelere hatırlatmak amacıyla borçlarını tahsil etmek,
  20. Oda taşınmazları ve demirbaş kayıtlarını tutmak ve zimmetlemek,
  21. Oda bünyesinde düzenlenen toplantı ve etkinliklerin organizasyonuna destek verilmesi,
  22. Gerçekleştirdiği tüm hizmetler Oda Kalite Standartlarına uygun ve üst birim amiri ile koordineli şekilde yürütülür,
  23. Odanın tüm birimleri ile etkin ve verimli bir işbirliği içinde hareket etmek, gerekli desteği sağlamak,
  24. Genel Sekreterlik tarafından verilecek görev tanımı içerisinde olmayan her türlü görevin yürütülmesi,
  25. Bölmeye bağlı birimlerin görev tanımı içerisinde olan tüm işlerin etkin ve verimli bir şekilde arttırılmasını sağlamak,
  26. Oda bünyesinde düzenlenen toplantı ve etkinliklerin organizasyonuna destek verilmesi,
  27. Gerçekleştirdiği tüm hizmetler Oda Kalite Standartlarına uygun ve üst birim amiri ile koordineli şekilde yürütülür,
  28. TOBB Akreditasyon Sisteminin oda içeriğinde etkin olanların kapsamında verilen görevleri yerine getirir.
  29. Odanın tüm birimleri ile etkin ve verimli bir işbirliği içinde hareket etmek, gerekli desteği sağlamak,
  30. Oda personelinin özlü işlemleriyle (giriş-çıkış, emekli sandığı, izin, sevk, terfi vb.) ilgili tüm işlemler sağlıklı bir şekilde kişisel modülünde yürütülmesi, özet ayrıntıların eksiksiz biçimde saklanmasını sağlamak,
  31. Yeni alınan personele KYT Birimi Sorumlusu koordinatörlüğünde uyum (oryantasyon) programını sağlamak
  32. Personel aylık ödemelerini (maaş, ikramiye vb.) imzalayarak teslim etmek ve bir nüshasını özet dosyasında tutmak,
  33. Oda imza sirkülerinin hazırlanarak, revize ve noter işlemlerinin yürütülmesi,
  34. Oda çalışanlarının eğitim maliyetlerinin belirlenmesi amacıyla KYT Birimi Sorumlusu koordinatörlüğünde gerekli anket çalışmaları yapılarak yıllık kişisel eğitim planının Aralık ayı bilgileri dosyası,
  35. Oda personel ile ilgili muhtelif sözleşmeleri dosyası ve oda hukuk müşaviri onayına sunmak, takip etmek ve özet dosyasında tutmak.
  36. Oda bünyesinde düzenlenen toplantı ve etkinliklerin organizasyonuna destek verilmesi,
  37. TOBB Akreditasyon Sisteminin oda içeriğinde etkin olanların kapsamında verilen görevleri yerine getirir.
  38. Gerçekleştirdiği tüm hizmetler Oda Kalite Standartlarına uygun ve üst birim amiri ile koordineli şekilde yürütülür,
  39. Odanın tüm birimleri ile etkin ve verimli bir işbirliği içinde hareket etmek, gerekli desteği sağlamak,

İdari ve Mali Hizmetler Biriminin detaylı görev tanımları; Kalite Yönetim Sistemi içerisindeki Görev Tanımları dokümanlarında yer almaktadır.

 

//